Krystyna Janda- Wywiad

Jubileusz piętnastolecia Teatru Polonia stał się doskonałą okazją do spotkania z Panią Krystyną Jandą. Aktorka, a także Prezes Fundacji Krys...

2 lut 2020

Człowiek z La Manchy - Teatr Dramatyczny


Od premiery galowej spektaklu „Człowiek z La Manchy” upłynęło dobre kilkanaście godzin. A ja w niegasnącym zachwycie. I myślę, że to nie tylko ja. A wręcz jestem tego pewna. Jako potwierdzenie słów przytoczę Wam kilka po premierowych sytuacji
 Tuż po spektaklu we foye dołączyłam do stojącej grupki osób kilka Pań ubranych w elegancką czerń. Jedna z nich w zachwycie opowiada wrażenia swoje słowa kieruje w moją stronę :
„Nie dalej jak dwa tygodnie temu wraz z mężem byliśmy w Teatrze na jednym z muzycznych spektakl wyszliśmy potwornie zawiedzeni. A tu proszę minęło kilka tygodni i tu w teatrze Dramatycznym jesteśmy zachwyceni tym co widzieliśmy!”
Inna zaś kobieta rozentuzjazmowana żywiołowo dzieliła się swoją opinią co do „Człowieka z la Manchy” z Panem szatniarzem.

„ Po teatrach chodzę już od pięciu lat. I wie Pan jeszcze nic tak mnie nie poruszyło. Jestem szczęśliwa, że mogłam to zobaczyć. Naprawdę polecam” - Opowiadała Kobieta.

Fot A Widelska 

Ja również mogę przyłączyć się do tych wszystkich pochlebstw. Teraz jednak pragnę nakreślić słowem to co działo się na scenie jaki po stronie widowni tego wyjątkowego wieczoru.

   Już kiedyś widziałam „Człowieka z la manchy” było to chyba w 2014 roku,o ile nie myli mnie pamięć. Tamta inscenizacja również zrobiła na mnie wrażenie, na tamten czas. Jednak, to co zobaczyłam w Teatrze Dramatycznym spowodowało, że przez długi czas nie mogłam wydusić z siebie słowa.
Jedynie nasłuchiwałam, to co mówi publiczność. Ale minęło już kilka dłuższych chwil, a tym samym zrodziła się we mnie publiczna potrzeba wyrazu poklasku, dla inscenizacji Teatru Dramatycznego, której galowa premiera odbyła się 31 stycznia 2020 roku.
Spektakl w reżyserii Anny Wieczur Bluszcz nie posiada wiele elementów scenograficznych, które ja tak bardzo lubię. Przyznam, że  nie irytowało mnie to. Całą swoją uwagę przekierowywałam na aktorów.  Może też dzięki minimalistycznej scenografii  udało mi się wejść w tamten świat.  To aktorzy  tworzyli tamtejszy świat. Ich głosy, choreografia wypełniały całą przestrzeń sceniczną.
Myślę, że na długi czas zostanie w mej pamięci choćby  piosenka Dulcyneo, która tak bardzo mnie urzekła wpierw wykonywana przez Modesta Rucińskiego, kolejna przez Mulników w składzie: Zbigniew Dziduch Waldemar Barwiński, Sebastian Skoczeń Piotr Bulcewicz Michał Klawiter, Otar Saralidze, Kamil Siegmund. Słuchając tej pieśni chciało się być tą Dulcyneą. Co za melodia! Co za wykonania, tak czyste, bez najmniejszej skazy. Warto przywołać jeszcze  raz mulników bowiem nie tylko w utworze Dulcneo zdobywają moją aprobatę. Równie dobrze zagrali w scenie z Aldonzą wołając rytmicznie jeść pić jeść pić”. To również nadal wybrzmiewa w mej głowie.
Aktorski Zespół Teatru Dramatycznego wykonał olbrzymią prace. Z wyśmienitym efektem. Jeszcze tylko nadmie o tych głównych rolach bo pięknie było wokalnie pięknie. Krzysztof Szczepaniak urzeka swoją barwą głosu. Anna Gajewska jest w roli Aldomzy bardzo, ale to bardzo ognista. O ile tak to można określić.
Zaufajcie mi oraz opiniom innych widzów i idzie do Dramatycznego na „Człowieka z la manchy”, bo warto zatopić się w tą bajkową opowieść w której królują zasady dobra, i sprawiedliwości.

Reżyseria 
Anna Wieczur Bluszcz 
OBSADA

Modest Ruciński Cervantes/Alonso Kichana/Don Kichot

Krzysztof Szczepaniak Służący/Sancho Pansa
Anna Gajewska Więźniarka/Aldonza/Dulcynea
Tomasz Budyta Szef/Oberżysta
Mariusz Drężek Książę/Doktor Carrasco/Rycerz Zwierciadeł
Małgorzata Rożniatowska Więźniarka/Maria/Gospodyni
Anna Gorajska Więźniarka/Fermina/Antonia
Mateusz Weber Padre
Zbigniew Dziduch Kapitan Inkwizycji/Mulnik
Waldemar Barwiński Mulnik/Cyrulik/Rajfur
Sebastian Skoczeń Mulnik (Pedro)
Piotr Bulcewicz Mulnik
Michał Klawiter Mulnik
Otar Saralidze Mulnik
Kamil Siegmund Mulnik
Anna Iberszer (gościnnie) / Anna Szymańczyk Mauretanka

muzycy:
Jakub Laszuk gitara akustyczna
Tomasz Boruch gitara akustyczna
Gabriela Ziniewicz flet
Wojciech Przyborowski klarnet
Piotr "Ziarek" Ziarkiewicz trąbka
Marcin Ołówek trąbka
Andrzej Rękas puzon
Mateusz Wadowski kontrabas
Błażej Gawliński perkusja
Tomasz Bielecki instrumenty perkusyjne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz