Krystyna Janda- Wywiad

Jubileusz piętnastolecia Teatru Polonia stał się doskonałą okazją do spotkania z Panią Krystyną Jandą. Aktorka, a także Prezes Fundacji Krys...

13 maj 2019

"PIJANI"reż Wojciech Urbański Teatr Dramatyczny


Wczoraj w Dramatycznym. Pierwsza wizyta na głównej scenie, mam tylko nadzieje, że nie ostatnia. Nie mogę, nie potrafię wyjść z podziwu nad tym co tam zobaczyłam "Pijani" rosyjskiego dramaturga Iwana Wyrypajewa w reżyserii Wojciecha Urbańskiego wybiło mnie w fotel, długo po spektaklu nie mogłam zebrać myśli wyjść z podziwu, tyle myśli, dobrych odczuć, a przecież nie zawsze tak jest. To spektakl, który tak wiele może nam pokazać. Nie chodzi oczywiście o ukazanie człowieka w stanie upojenia bo to raczej było by samo w sobie prymitywne. W tym spektaklu znajdziemy głębię większą refleksje i może też poniekąd przemianę która dokonuje się w bohaterach pod wpływem upojenia alkoholowego. Postacie tego dramatu pod wpływem alkoholu znajdują w sobie  pierwiastek Boga.
Gdzieś w oddali w trakcie przerwy oddzielającej pierwszy akt od drugiego, moje czujne ucho uchwyciło strzępek rozmowy pewnych Państwa, którym bądź co bądź nie podobał się fakt iż w dramacie Wyrypajewa są wtrącenia o Bogu. Ja osobiście nie jestem tego typu przenośniom przeciwna. Ale dobrze zostawmy to w spokoju, może nie potrzebnie to tu pisze, ale może tym samym uczulę was odbiorców kultury na odrobinę wyrozumiałości.


 Idąc na Pijanych po trosze byłam przygotowana na to co zobaczę. Wiedziałam jacy aktorzy, kiedy się pojawiają. Każdy ma swoich teatralnych ulubieńców, aktorów na których widok na scenie szeroko się uśmiecha, też tak owych mam. I pieję nad talentem ów artystów nie kryjąc się w zachwycie. Spektakl Pijani przyniósł mi nowe teatralne zauroczenia  Pierwszym z nich jest absolutna aprobata talentu Martyny Kowalik młoda aktorka zachwyca wprost zachwyca. Tworzy piękny obraz z równie utalentowanym partnerującym jej w II akcie Otarem Saralidze.  
Tak naprawdę cały spektakl był nad wyraz zajmujący. Z zainteresowaniem śledziłam sytuacje sceniczne, które przytrafiają się bohaterom. Szczerze i bez zbędnej kokieterii mogę polecić byście udali się do Teatru Dramatycznego by obejrzeć ów spektakl.
 Imponujące były ukłony o tak. Tak liczna obsada wszyscy równiutko ustawieni w szeregu na całą szerokość sceny. PIĘKNY WIDOK. Zdecydowanie zasłużyli na oklaski. A więc jeszcze raz napiszę idźcie na Pijanych bo naprawdę, naprawdę warto!!!
Obsada 
Agata Różycka Martha
Maciej Wyczański Mark
Martyna Kowalik Laura
Agata Góral Magda
Robert T. Majewski Laurenz
Łukasz Lewandowski Gustav
Agnieszka Warchulska Lore
Sławomir Grzymkowski Karl
Anna Gajewska Linda
Marcin Stępniak Rudolf
Otar Saralidze Max
Kamil Szklany Matthias
Sebastian Skoczeń Gabriel
Martyna Byczkowska Rosa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz